Seminář Matematika krok za krokem (Matematika podle Netty Engels)
Dovolujeme si Vás pozvat na vzdělávací seminář zaměřený na výuku matematiky u dětí s poruchami učení nebo s mentálním handicapem.
Matematika krok za krokem (Matematika podle Netty Engels)
metodický seminář pro rodiče, učitele a asistenty integrovaných dětí, učitele speciálních škol a pracovníky speciálně pedagogických center
Kdy: sobota 30.4.2022 od 9.00 do 17.00 hod. (registrace od 8. 30 hod.)
Kde: prostory DownSyndrom CZ, Vybíralova 969, Praha 9, Černý Most
Lektorka: Mgr. Naděžda Kafková
Účastnický poplatek: 850 Kč - v ceně jsou zahrnuty metodické materiály, pitný režim a drobné občerstvení
Akreditace: Vzdělávací program je akreditován MŠMT, účastníci obdrží osvědčení o absolvování semináře
Popis metody:
„Matematika podle Netty Engels“ je netradiční, ale osvědčená metoda vycházející z dlouholetých zkušeností holandské lektorky Netty Engels s výukou dětí s Downovým syndromem i jiným typem mentální retardace. Jedná se podrobně propracovaný systém výuky matematiky s využitím mnoha pracovních listů a specifických pomůcek (aritmetická pravítka, stovkové tabulky a pod.) Paní Netty Engels, autorka metody, mnoho let pracovala s dětmi s různým stupněm mentálního postižení a tuto metodu úspěšně používala. Tyto děti jsou žáky jak běžných základních škol, tak také škol speciálních. Všechny mají problémy s matematikou. Rodiče i učitelé výuku počítání často vzdávají se slovy: „Nikdy se počítat nenaučí, nebaví ho to, nemá matematickou představu, je to zbytečná práce.“ Ale pokusil se někdo objasnit, v čem je problém?
Velké většině těchto dětí chybí základy matematiky, nemají dostatečně rozvinuté kognitivní funkce, které jsou předpokladem pro úspěšné zvládání matematiky. Nemají představu o hodnotě daného čísla. Pokud již sčítají a odčítají, příklady zpravidla nepočítají, ale znají výsledky mechanicky (zpaměti). Peetjie, dcera paní Engels, se narodila s diagnózou Downův syndrom. Jelikož v té době (80. léta) neexistovala žádná výuková metoda ani učebnice, která by byla dostačující, začala Netty Engels stávající metody rozšiřovat a upravovat a vkládat mezi pracovní listy volné stránky. Postupně tak vyvinula následující metodu vhodnou nejen pro děti s postižením, ale i pro pomalé počtáře, či děti s dyskalkulií.
Metodika je vhodná pro individuální práci integrovaného dítěte v běžné třídě i pro zefektivnění výuky u dětí s dyskalkulií. Máte-li zájem o metodiku, vyplňte tento formulář.